شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶   |   Sat April 29, 2017  
   
 
 آرشیو  |  جستجو         
  سامانه پذیرش مقالات و نوشته ها      صفحه اصلی   |   شهرداری همدان   |   سایر مقالات 
     پربازدیدترین ها
ونداليسم اجتماعي چیست؟
شهر سبز پايدار چيست؟
زمینه های استفاده از GIS در برنامه ریزی و مدیریت شهری
نقش و اهميت فضاي سبز در زندگي شهري
مقدمه ای بر سيرتحول تهيه طرح هاي توسعه شهري در جهان و ايران
بافت هاي فرسوده ، قوت ها و فرصت ها
۱۵ توصيه كاربردي امام خامنه اي براي انس بيشتر با قرآن
سيرتحول برنامه ريزي شهري بعد از ورود اسلام به ايران
غذاهاي سنتي همداني ها در ماه مبارك رمضان
تعريف و تاريخچه مديريت شهري
     شهرداری همدان
اهمیت هویت فرهنگی در شهر پایدار
نقش مبلمان شهري در هويت و سيماي شهر
نقش فن آوري اطلاعات و ارتباطات در مديريت شهري
گذری بر تاریخچه مدیریت پسماند
راه هاي كاهش توليد پسماند در خانه
نقش مبلمان شهري در زيباسازي شهر
نقش شهر الكترونيكي در توسعه شهري
مزاياي بليت الكترونيك و نقش آن در توسعه مديريت حمل و نقل شهري
آموزش شهروندان، حلقه گمشده چرخش بازيافت زباله
شهر سبز پايدار چيست؟
تاريخچه شهرداري و شوراي شهر در ايران
  بیشتر ...
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩٢/١٠/٠٣ تعداد بازدیـد : ۶۴٧ نسخه چاپی
 
   موضوع مقاله:  بهداشت و سلامت
   نـوع مقاله:  متفرقه
 
 
 
 
 
چگونه از آنفلوانزا فرار كنيم

 

در معرض ويروس سرماخوردگي بودن در اين فصل اجتنابناپذير است و تنها راه براي خلاصي از آن اين است كه سيستم ايمني بدن خود را قوي كنيد. براي بالا بردن ايمني بدن لازم نيست راه دوري برويد. حتي رفتن تا داروخانه هم لازم نيست!

شما ميتوانيد با مراجعه به فروشگاه محل خود يا حتي سر زدن به آشپزخانه مواد غذايي را پيدا كنيد كه به سيستم ايمني بدن شما كمك ميكند. در اين مطلب ميخواهيم به شما نشان دهيم چطور با افزايشدهندههاي طبيعي ايمني بدن، در برابر سرما خوردگي بايستيد. اين خوراكيها به مقدار قابل توجهي سيستم ايمني بدن شما را بالا خواهند برد.

قارچ، آنتي اكسيدان داغ داغ بخوريد

مهم نيست كدام نوع آن را انتخاب ميكنيد؛ صدفي يا معمولي. به هر حال مصرف قارچ ميتواند تا حد زيادي سيستم ايمني بدن شما را بالا ببرد و مانع سرماخوردگي شود. قارچ شامل مقدار زيادي ارگوتيونين هم هست. ارگوتيونين يك آنتي اكسيدان قوي است كه برخلاف آنتياكسيدانهاي ديگر در فرايند پخت و پز از بين نميرود، بنابراين شما ميتوانيد با خيال راحت قارچ را بجوشانيد و در سوپ بريزيد بدون اينكه نگران از بين رفتن آنتياكسيدان آن شويد.

تخمه كدو، خطر حمله قلبي را كاهش دهيد

دانههاي كدو سرشار از منيزم هستند. اين ماده علاوه بر كمك به سيستم ايمني بدن، به كاهش فشار خون هم كمك ميكند و خطر ابتلا به حمله قلبي يا سكته مغزي را كاهش ميدهد. فقط اين تخمهها نبايد شور مصرف شوند چون نمك فشار خون را بالا ميبرد. بهتر است خام و بدون نمك آنها را از فروشگاهها بخريد.

آويشن، دستگاه گوارش خود را تميز كنيد

آويشن ميتواند به سلامت دستگاه گوارش شما كمك كند و در كنار آن باعث تقويت سيستم ايمني بدن شما شود. از مشتقات اين گياه شربتهاي مختلفي براي سرماخوردگي و سرفه درست ميكنند. اين گياه درست مثل يك ضد ميكروب قوي، باكتريهاي مضري كه ممكن است به دستگاه گوارش آسيب برسانند را از بين ميبرد. ممكن است بتوانيد روغن آويشن را هم در بازار پيدا كنيد.

تخممرغ، براي تقويت موهاي شما

تخممرغ با داشتن بيوتين، آهن و ويتامين١٢ B ميتواند به مقاومت موهاي شما و رشد آنها كمك كند. آهن و ويتامين١٢ B ميتوانند مقاومت بدن را هم افزايش دهند و به سيستم ايمني بدن شما كمك كنند.

زنجبيل، ريههاي خود را پاك كنيد

زنجبيل بدن را گرم ميكند و به از بين بردن تجمع سموم در بدن به ويژه در سينوسها و ريهها كمك ميكند، بنابراين يك داروي سرماخوردگي طبيعي است. همچنين زنجبيل به پاك كردن سيستم لنفاوي بدن، كه درست مثل يك سيسم فاضلاب براي بدن است، هم كمك ميكند، پس زنجبيل با تقويت ريهها و كمك به سيستم لنفاوي، سموم را در بدن كنترل ميكند و خطر ابتلا به عفونتهاي رايج اين فصل را كاهش ميدهد.

آووكادو، از غدد فوق كليوي خود محافظت كنيد

اضافه كردن آووكادو به ميوههايي كه ميخوريد آسانترين راه براي حمايت از عملكرد غدد فوق كليوي شما و خوشحال كردن سيستم ايمني بدنتان است. آووكادو شامل اسيدهاي آمينه ضروري، آنتياكسيدانها و برخي چربيهاي سالم براي كمك به توليد متعادل هورمون در بدن شماست. براي استفاده از تمام مزاياي آووكادو، لازم است هر روز نصف فنجان بخوريد.

زغالاخته، ديد در شب داشته باشيد

زغالاخته يك مكمل غذايي فوقالعاده است. اين خوراكي علاوه بر اينكه به سلامت بينايي كمك ميكند حاوي مقدار زيادي آنتياكسيدانهاي مركب است كه قدرت ديد در شب را افزايش ميدهند. اين ميوه همچنين منبع غني ويتامين C است. اين ويتامين در زغالاخته تقريباً پنج برابر پرتقال وجود دارد و همين باعث ميشود جلوي سرماخوردگي تا حد زيادي گرفته شود.

جو، كاهنده كلسترول

خوردن جو يك ميانبر عالي براي رسيدن به قلههاي سلامت است. اين ماده را ميتوانيد به شكل پرك شده در سوپ بريزيد يا با غلات صبحانه ميل كنيد. اين ماده غذايي داراي مقدار زيادي فيبر است كه باعث كاهش كلسترول بد خون ميشود و ميتواند سيستم ايمني بدن شما را تقويت كند.

انار، پوست سالمتري داشته باشيد

آب موجود در دانههاي انار حاوي آنتي اكسيدانهايي است كه با آسيب ناشي از راديكالهاي آزاد مقابله ميكند. اين ماده همچنين به حفظ كلاژن در پوست شما كمك ميكند و علاوه بر ممانعت از پيري پوست، باعث سلامت بيشتر پوست شما هم ميشود. انار ميتواند به سلامت سيستم ايمني بدن هم كمك كند.

صيفيجات پيچ، كبدتان را التيام ببخشيد

سبزيجاتي كه برگهايشان در هم ميپيچد مثل كلم، كلم بروكلي، گل كلم، كلم بنفش و كاهو ميتوانند به سلامت كبد شما كمك كنند. هر چه كبد سالمتري داشته باشيد ميتوانيد از وجود سلولهاي ايمني بدن خود مطمئنتر باشيد. اين سبزيجات با افزايش توانايي كبد براي دفع سموم، به بالا بردن ايمني بدن شما كمك ميكنند.

عصاره مريم گلي، سرفه را كنترل كنيد

عصاره مريم گلي خلطآور است و درست مثل شربت سينه عمل ميكند. اين گياه ماده مخاطي جمع شده را از مجراي تنفسي شما بيرون ميراند و به آرام كردن سرفه شما كمك ميكند. به جاي استفاده از شربت سرفه ميتوانيد يك قطره عصاره مريم گلي را در چاي يا يك ليوان آب گرم بريزيد و مصرف كنيد.

 
     
     
 
   منبع مقاله:  هگمتانه
 
 
 
 
 
 
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩٢/١٠/٠٣ تعداد بازدیـد : ۶۴٧ نسخه چاپی
 
 
طبقه بندی موضوعی    
اقتصاد و بازرگانی    
بهداشت و سلامت    
جامعه    
دانش و زندگی    
دین و اندیشه    
سیاست    
علم و آموزش    
فرهنگ و هنر    
فناوری و ارتباطات    
مدیریت شهری    
ورزش    
 
 
 
© 2005 - 2017  Hamedan.ir
آمار و اطلاعات کاربران
١  نفر کاربران آنلاین :
۱۱۶,۲۱۹ تعداد بازدید :
   
   
 
سایت های مرتبط
مرکز اطلاعات مدیریت شهری
سایت مرجع مدیریت شهری
موسسه فرهنگی تبیان
موسسه فرهنگی راسخون
 
لینک های مرتبط
شهر الکترونیک همدان
پایگاه اطلاع رسانی
مناقصات و مزایدات
پیام ها و اطلاعیه ها
 
دسترسی سریع 
آرشیـو
آرشیـو شهرداری همدان
آرشیـو سایر مقالات
سامانه پذیرش مقالات
 
 
 
کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال متعلق به شهرداری همدان بوده و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی : سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان